Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Forum
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 4.066.01.41 dla JST i RIO (z dn. 2018-01-29)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)

· Poradnik "Symulacje WPF"


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 4.066.01.41 (z dn. 2018-01-29)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)




Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2017 r. [wersja wzoru z 2017.11.28 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 47 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 65143436
 

RIO :: Zobacz temat - Opłata przedszkolna i za wyżywienie od 01.01.2018 r.
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

Opłata przedszkolna i za wyżywienie od 01.01.2018 r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sro Lut 14, 2018 12:25 pm    Temat postu: Opłata przedszkolna i za wyżywienie od 01.01.2018 r. Odpowiedz z cytatem

Czy zmiana charakteru pobieranych opłat za wyżywienie i za pobyt w przedszkolu z cywilnoprawnych na publicznoprawne (art. 52 ust. 15 ustawy o finansowaniu oświaty) oprócz wyłączenia z VAT niesie za sobą zmianę trybu postępowania w tym zakresie. Czy ktoś wie więcej na ten temat?
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto Lut 20, 2018 9:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...tak.

Pozdr TW
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Lut 21, 2018 9:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten zapis niestety normuje jedynie wyżywienie w przedszkolach, chociaż czy to oznacza ze posiłki dla personelu pedagogicznego też?
A co ze szkołami? Znowu luka w zapisach icon_sad.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Lut 21, 2018 10:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli jednostka jest szkołą podstawową z oddziałami przedszkolnymi?

Wtedy część posiłków /dla przedszkolaków/ rozlicza jako NP, a część
/dla uczniów/ jako ZW.
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 2595

PostWysłany: Sro Lut 21, 2018 10:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...NIE DO KOŃCA.

Przecież do końca ubiegłego roku UOSO jasno definiowała sposób pobierania opłat za posiłek w szkole i przedszkolu. NIE BYŁA TO PEŁNA KWOTA PONIESIONYCH KOSZTÓW....A JEDYNIE TZW. WSAD DO GARA.

Art 14u6 UOSO

"Do ustalania opłat za korzystanie z wyżywienia w publicznych przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych oraz publicznych innych formach wychowania przedszkolnego przepisy art. 106 ustawy - Prawo oświatowe stosuje się odpowiednio."

"Art. 106. 4. Do opłat wnoszonych za korzystanie przez uczniów z posiłku w stołówce szkolnej, o których mowa w ust. 3, nie wlicza się wynagrodzeń pracowników i składek naliczanych od tych wynagrodzeń oraz kosztów utrzymania stołówki."

(PRZYPOMNIJCIE SOBIE WCZEŚNIEJSZY 67A UOSO)

A zatem weżcie ludzie się ogarnijcie w tych Waszych gminach, szkołach i przedszkolach i sięgnijcie do:

Wyroku TSUE w sprawie C 520/14 Gemeente Borsele

(...) Takie rozróżnienie między kosztami funkcjonowania a kwotami otrzymanymi za oferowane usługi może sugerować, iż udział
rodziców należy raczej uznać za opłatę aniżeli wynagrodzenie (zob. analogicznie wyrok z dnia 29 października 2009 r., Komisja/Finlandia, C 246/08, EU:C:2009:671, pkt 50). (...)

OD LAT ŁAMIECIE UOFP I STOSUJECIE BŁĘDNE STANOWISKO RIO GDYŻ ZAWIERACIE UMOWY CYWILNOPRAWNE Z RODZICAMI DZIECI W PRZEDSZKOLACH.

A POWINNIŚCIE STOSOWAĆ ART 60 PKT 7 UOFP....BO TO OPŁATA ZAWSZE BYŁA....i nawet UOSO tak zawsze stanowiła.

I śmiem twierdzić, że tak samo powinno być w szkołach przy posiłkach dla uczniów.

Patrz powyższy wyrok TSUE.

W OŚWIACIE BĘDZIE NIEZŁA ZADYMA PRZEZ BAJKI JAKIE WAM NAOPOWIADAŁA PANI ROGALA O VAT W OŚWIACIE

Pozdr TW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Sro Lut 21, 2018 11:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo do tej pory /przed zapisem w ustawie/stosuje się ZW dla opłat i żywienia w przedszkolach oraz w zakresie żywienia w szkołach.

Skoro to było takie logiczne /jak pan wskazuje/, że wcześniej powinno się traktować ten zakres jako NP /w oparciu o wywody z innych przepisów/,
a MF wskazywało w interpretacjach że są to usługi ZW, to dlaczego teraz pojawił się zapis wyłącznie w zakresie przedszkoli, a w zakresie szkół mamy traktować to przez analogię jak w przedszkolach?
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 2595

PostWysłany: Sro Lut 21, 2018 11:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/34FEF629AEC5B5A1C12581C500593FF1/%24File/1897-A.pdf

...kliknij i zobacz na pkt 12.

Ta poprawka powiela zasady systemowe określone UOFP, które obowiązują od 2010 roku. Narusza ona zasady techniki legislacyjnej...no ale na tej komisji, która się tym tematem zajmowała musieliby pamietać co było uchwalone na, cytuję:

Sejm RP VI kadencji
Nr druku: 1181
ustawa opublikowana
ustawa po rozpatrzeniu stanowiska Senatu
Sejm przyjął poprawki Senatu


Zasadniczymi celami przedkładanego projektu ustawy o finansach publicznych są:

1) wzmocnienie oraz poprawa przejrzystości finansów publicznych, którą zapewnić ma przede wszystkim ograniczenie form organizacyjno-prawnych sektora finansów publicznych,
2) wprowadzenie Wieloletniego Planu Finansowego Państwa jako dokumentu ukierunkowującego politykę finansową państwa oraz wieloletniej prognozy finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego,
3) wprowadzenie rozwiązań w zakresie budżetu zadaniowego,
4) przyjęcie stabilnych rozwiązań sprzyjających prowadzeniu racjonalnej gospodarki finansowej w budżecie państwa oraz w budżetach jednostek samorządu terytorialnego, w tym uzupełnienie przepisów dotyczących zasad gospodarowania środkami publicznymi poprzez wprowadzenie możliwości udzielania ulg w spłacie określonych w ustawie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym,
5) zaproponowanie nowych regulacji usprawniających oraz wzmacniających system audytu wewnętrznego,
6) wzmocnienie norm ostrożnościowych w budżecie państwa oraz w budżetach jednostek samorządu terytorialnego,
7) wprowadzenie zmian w zakresie gospodarowania środkami europejskimi i innymi środkami pochodzącymi ze źródeł zagranicznych, niepodlegającymi zwrotowi.

Projektodawca uznał za racjonalne ujednolicenie funkcjonujących w polskim systemie prawnym przepisów dotyczących egzekwowania niepodatkowych należności budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego, w związku z czym zaproponował zamieszczenie ich w jednej ustawie systemowej. Należy zwrócić uwagę, że przyjęta przez projektodawcę koncepcja redakcji przedmiotowych przepisów nie zakłada, funkcjonującej poprzednio konieczności odwoływania się w tym zakresie do stosownych postanowień ustawy - Ordynacja podatkowa. Przyjęte w projektowanych przepisach konstrukcje prawne wzorowane są na rozwiązaniach już istniejących na gruncie podatkowym. Ich praktyczne stosowanie wywoływało jednak wątpliwości, głównie urzędów wojewódzkich w odniesieniu do dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości. Takie rozwiązanie powinno ułatwić egzekwowanie należnych budżetowi państwa i budżetom jednostek samorządu terytorialnego należności.
Istotnym novum jest wprowadzenie do niniejszego projektu oraz enumeratywne wskazanie katalogu środków publicznych, stanowiących niepodatkowe należności budżetowe o charakterze publiczno-prawnym, w stosunku do których mogą być stosowane różne instrumenty ulg w ich spłacie określone w projekcie ustawy o finansach publicznych. Należą do nich w szczególności następujące dochody budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego:
- kwoty dotacji podlegające zwrotowi w przypadkach określonych ustawą o finansach publicznych,
- należności z tytułu gwarancji i poręczeń udzielonych przez Skarb Państwa,
- wpłaty nadwyżek środków obrotowych samorządowych zakładów budżetowych,
- wpłaty nadwyżek środków finansowych agencji wykonawczych,
- wpłaty środków z tytułu rozliczeń realizacji programów przedakcesyjnych,
- należności z tytułu zwrotu płatności dokonanych w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
- dochody pobierane przez państwowe i samorządowe jednostki budżetowe;
- pobrane przez jednostkę samorządu terytorialnego, dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami i nieodprowadzone na rachunek dochodów budżetu państwa.
Ponadto, w projekcie zawarto szczegółowe regulacje dotyczące m.in.:
- organów uprawnionych do wydawania decyzji w sprawach dotyczących niepodatkowych należności budżetowych w I instancji oraz organów odwoławczych w tych sprawach,
- ulg w spłacie zobowiązań z tytułu niepodatkowych należności budżetowych, w postaci umorzeń, odraczania spłat lub rozkładania na raty; przepisy dotyczące udzielania ulg są analogiczne jak w Ordynacji podatkowej, która była notyfikowana Komisji Europejskiej.
W projekcie zawarto również regulację, zgodnie z którą do spraw nieuregulowanych ustawą o finansach publicznych, takich jak: zabezpieczenia, nadpłaty, wygaśnięcia czy odpowiedzialność osób trzecich, zastosowanie będą miały przepisy ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisy Działu III ustawy - Ordynacja podatkowa, w tym przepisy rozporządzeń wydanych na ich podstawie.




Pozdr TW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Sro Lut 21, 2018 12:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To może powinniśmy /jako służby finansowe jst/ uczestniczyć w posiedzeniach komisji sejmowych?
Żeby wiedzieć co "autor miał na myśli" icon_rolleyes.gif
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź